Woensdag, 30 mei 2018 - Reisverslag uit Bad Breisig, Duitsland van linda - WaarBenJij.nu Woensdag, 30 mei 2018 - Reisverslag uit Bad Breisig, Duitsland van linda - WaarBenJij.nu

Woensdag, 30 mei 2018

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg linda

30 Mei 2018 | Duitsland, Bad Breisig

Gisterenavond zagen we bij het nieuws de overstromingen in bv Aken door de overvloedige regen. Dan mogen we zeker niet klagen over de warmte.
De volgende 100 kilometer volgen we de Rijn. Het eerste wat opviel was dat er zoveel stroming was. Wij gaan stroomafwaarts dus geen punt.
Het tweede was dat er hier weer volop toerisme is rond de rivier.
Ten laatste: kastelen, kastelen, kastelen.
Op de eerste 50 kilometer heb ik meer kastelen dan heel de reis bij elkaar.
Sommigen waren reünies, maar de meeste waren mooi.
Romantisch, stoer in alle soorten en maten.
Robbie zingt al een week: fijn een reisje langs de Rijn.
Er zijn hier zoveel cruiseboten, ik kreeg er een zonnebloem gevoel van.
Toen hij bij de Lorelei ook nog een gedicht ging voordragen over haar, besefte ik....het wordt tijd dat we thuis geraken.
Er was ook een heel saai industriestuk bij maar dat is verstand op nul en doortrappen.
We gaan nu bekijken hoe we naar huis gaan, welke route.
Eerst wachten tot de stroom het weer doet want we hebben dus ook geen internet.

• 30 Mei 2018 - 19:57

Bert:

Robbie, blijf met je voeten op de aarde
    want als je gedichten begint voor te dragen
    dan moet het toch wel beginnen te dagen:
    je hebt vast heimwee naar Vogelwaarde!

groetje en nog een leuke terugreis gewenst!
    bert

• 30 Mei 2018 - 20:00

Magda:

Ja, kastelen, en niet zo weinig ook! Wel een erg mooie route langs de Rijn. Als de zon dan ook nog schijnt kan het vast niet meer stuk! Inderdaad beter dan hevige stortbuien zoals die hier her en der zijn gevallen! Behalve bij ons, gelukkig maar, alhoewel het erg droog begint te worden! Maken jullie er nog gezellige en romantische dagen van daar bij de Lorelei, daar moet je gewoon gebruik van maken!! De Rijn, ja, een snelstromende rivier, wij zwommen er vaak in, alleen een eind met de stroom mee, terug lekker lopen en bruinen! Genieten!!!!!!!

• 30 Mei 2018 - 20:04

Yvonne Van Goethem:

Wat een mooie foto's iedere dag !

• 30 Mei 2018 - 20:21

Marc En Ingrid Verschueren:

Ik wil Robbie horen zingen!

• 02 Juni 2018 - 07:21

Camiel:

Hoe zou het komen dat daar zoveel kastelen staan. Er was een uitzending op TV waarin o.m. verteld werd dat via de rijn enorme hoeveelheden plasticsoep naar de zee wordt gestuurd. Op de foto's is daar niets van te zien. Het is niet alleen de rijn.